מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית
כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג, בצד עיצוב הלוגו, ומטרתה לחרוט במוח הלקוח את התכונות הבולטות או היתרונות המרכזיים ו/או הייחודיים שבליבת הארגון/המוצר/המותג, כך שהללו יהיו זמינים ונגישים עבורו בעת תהליך הרכישה.
כל המוסיף מפספס
סלוגן טוב יבליט לרוב מסר שיווקי מרכזי אחד, ולכל היותר - שני מסרים שיווקיים. ככל שמכבירים עוד ועוד מסרים על משפט אחד, הוא הופך מסלוגן לבריף שיווקי לא מוצלח, שכנראה אף לקוח לא יצליח לזכור, וכאן כבר פספסנו את המטרה.

שעשועים לשוניים
על מנת להפוך את הסלוגן ליעיל וזכיר, פעמים רבות סלוגן מכיל משחק מילים, כפל משמעות סמוי או גלוי, לשון נופל על לשון, חרוז (לא אופנתי אך תמיד נמצא שם כאופציה אחרונה לבחירת הלקוח) או "קריצה מילולית" אחרת. בפעמים אחרות, הסלוגן מעביר את המסר בפשטות, כפי שהוא, בלי שום קישוט או התחכמות, ולעתים זהו קסמו.

סלוגן, תרגש אותי
פעמים רבות, סודו של הסלוגן מצוי דווקא ברגש או בקשת הרגשות שהוא מעורר - הוא יכול להצחיק ("תעמיס לי ביסלי", "מילקי, אל תשאירו אותו לבד אפילו רגע אחד") , לעצבן ("מדליק מי שמקליק ראשון" - אינני יודעת אם זו הייתה הכוונה הראשונית, אבל זה הרגש שדרכו הסלוגן הזה חדר אליי...), להדליק (Castro - Designed for desire) ומה לא? העיקר שלא ישעמם.

נכס תרבותי
סלוגן הינו נכס שיווקי שילווה ברוב המקרים את המוצרים שתוציא החברה, ואת הקמפיינים השיווקיים שיפרסמו אותה, לאורך שנים, ופעמים רבות נכס תרבותי שילווה את כולנו, בעקבות שיווק מושקע ונמרץ של המותג שמאחורי הסלוגן, ואף יהפוך לחלק מהשפה השגורה שלנו.
דוגמאות רבות לכך מלוות את ההיסטוריה הפרסומית הישראלית, הקצרה יחסית. ביניהן בולטים הסלוגנים המפורסמים: "קוקה קולה - טעם החיים", "יש מכבי יש חברים", "לימון מוסיף המון", "קח פרי ותהיה לי בריא", "אם שותים לא נוהגים", "סלקום - בשבילנו הכוכב זה אתה", "מי עדן - שמפניה של הטבע", "נביעות לגוף ולנשמה" ועוד רבים מספור.

מילת הקסם - מילים שקוראות אותך
מילת הקסם בעלת ניסיון עשיר בכתיבת סלוגנים - עשרות סלוגנים נכתבו ע"י הקופירייטרים של מילת הקסם עבור עסקים גדולים כקטנים, וביניהם סלוגנים המובילים את מיתוג הארגונים או המוצרים, כמו גם סלוגנים המובילים קמפיינים שיווקיים, הכוללים מוצרים שיווקיים כגון מודעות, ברושורים, ניוזלטרים ואריזות.
תוכן שיווקי לאינטרנט

תוכן שיווקי לאינטרנט

מרגע שלקוחותיך הפוטנציאליים הגיעו לאתר שלך, יש לך כמה שניות של תהילה למשוך את תשומת לבם. כדאי שתתכנן את השניות האלה באופן מחושב ולא כבדרך אגב. תכנים לאינטרנט צריכים להכיל יותר מאשר מילות מפתח.
לחצו להמשך
 
איך כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

איך כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

איך לכתוב מאמר לאינטרנט? כמה עיקרים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבה לאינטרנט: קצר ולעניין, כל נושא בפסקה, הדגשות לסיוע בניווט, כתיבה תקנית, קישורים ומבחן החברים.
לחצו להמשך
 
כתיבה שיווקית בקיצור

כתיבה שיווקית בקיצור

גולשים באינטרנט דורשים התייחסות מיוחדת למצוקת הזמן שלהם. טיפים לכתיבה מקוצרת לאינטרנט יעזרו לכם להתחשב בהם. אז איך מתחשבים בקהל היעד ועוברים לכתוב בקיצור?
לחצו להמשך
 
כתיבה לאינטרנט - לא כל אחד יכול

כתיבה לאינטרנט - לא כל אחד יכול

כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב... טעויות נפוצות בכתיבה לא מקצועית לאינטרנט: הארכת יתר, דחיית העיקר, קפיצה מנושא לנושא, חזרות מיותרות, שימוש יתר בסופרלטיבים וקלישאות ועוד.
לחצו להמשך
 
כתיבת פרופיל חברה

כתיבת פרופיל חברה

פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמצית
לחצו להמשך
 
יש לך אתר? זו רק ההתחלה

יש לך אתר? זו רק ההתחלה

בניית אתרי אינטרנט אינה השלב האחרון בתהליך השיווק באינטרנט. היא רק ההתחלה. אתר אינטרנט דורש תחזוקה שוטפת, כדי להיות רלוונטי ועדכני, באופן שיענה על צורכי הלקוח הפוטנציאלי ויקדם אותך בגוגל
לחצו להמשך
 
כתיבת סלוגן טוב

כתיבת סלוגן טוב

כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג ומטרתה
לחצו להמשך
 
עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק א

עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק א

רוצים לקדם את התקשורת הפנימית בחברה שלכם? ואולי כבר ירדתם לפרטים, ואתם שוקלים להפנות ממשאביכם לכלי התקשורת היעיל והזול ביותר - עיתון עובדים? אם כן, ודאי שאלתם את עצמכם כמה שאלות בסיסיות.
לחצו להמשך
 
עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק ב

עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק ב

רגע לפני שניגשים לעבודה, כדאי לדעת על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים, ומאילו טעויות כדאי להימנע בעת כתיבת עיתון עובדים.
לחצו להמשך
 
איך להגיע למקום הראשון בגוגל בחינם? - סודות הקידום האורגני

איך להגיע למקום הראשון בגוגל בחינם? - סודות הקידום האורגני

רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור) בלא השקעה כספית?
לחצו להמשך
 
איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?

איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?

קופירייטר נדרש לרוב לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר. לכאורה, משימה בלתי אפשרית, לפחות בעיני הלקוח, או בעיני רוב האנשים שאינם מתפרנסים מכתיבה שיווקית. איך עושים את זה?
לחצו להמשך
 
כתיבה שיווקית - שאלות ותשובות

כתיבה שיווקית - שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא כתיבה שיווקית, קופירייטינג - מהו פרופיל חברה? מהו סלוגן? על מה כותבים בעיתון עובדים? מדוע כדאי להיעזר בשירותי הכתיבה השיווקית של מילת הקסם?
לחצו להמשך