חפשו

משיכה ממבט ראשון - עיצוב ממגנט לרשתות החברתיות

1. הקדימו מחשבה לעיצוב

לפני שניגשים לעיצוב פוסט, כדאי להתמקד בקבוצה אחת מיוחדת של אנשים שאתם תמיד צריכים לשאוף להרשים ולעניין: קהל היעד שלכם. לפני העיצוב, שאלו את עצמכם:
  • מה המסר? מה אני מנסה לתקשר לקהל שלי או של הלקוח שלי?
  • איזה תגובה או רגש אני מנסה לעורר מהקהל שלי או של הלקוח שלי?
  • באיזה פלטפורמת מדיה חברתית אגיע לקהל היעד?
ככל שתהיו מכוונים וספציפיים יותר בעניין המטרה, כך תהיו מצוידים יותר ליצירת הקונספט והעיצוב המושלם עבור הפוסט המיועד.
ועכשיו אפשר לגשת לעיצוב פוסט, בעזרת הטיפים שלפניכם.

2. קשת של רגשות

כל צבע מעביר את הרגשות שתרצו שהמותג שלכם יזוהה איתם. כאשר אתם ניגשים לעיצוב פוסט, בחרו בצבעים המשקפים את אישיות המותג. לדוגמה, כדי להדגיש את אמינותו, כדאי לבחור מגווני הכחול. כדי להדגיש את שובבותו, כדאי לבחור מגווני הצהוב והכתום.
קראו כאן עוד על משמעות בחירת כל צבע.
גוונים בהירים ומושכי תשומת לב יגביר את מעורבות המשתמש.
יחד עם זאת, ודאו ששילוב הצבעים מאוזן ולא משתלט על המיתוג ועל המסר.

3. בקיצור - תכננו היטב את הוספת הטקסט.

חשוב לאזן בין התוכן הוויזואלי לטקסט. כדאי להגביל את הטקסט לשורה אחת או שתיים, שמעבירות את הרעיון בצורה ברורה ותמציתית.

4. בחרו גופנים משקפים

כמו בחירת הצבעים, כך גם בחירת הגופנים, מיידעת את העוקבים שלך על אישיות המותג שלך. גופן נכון עשוי להעצים את עיצוב הפוסט ולשלוח את המסר הנכון לקהל היעד שלך.
כדאי לשמור על עקביות ולא לבחור ביותר מגופן אחד או שניים.
וודאו שהגופן שתבחרו קריא.
רוב העוקבים שלכם במדיה החברתית צורכים תוכן דרך טלפונים ניידים, ולכן הם מצפים שהגופנים יהיו פשוטים וקלים לקריאה.

10 טיפים חשובים לעיצוב פוסט*

מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית

90 אחוז מהמידע שמגיע למוח הוא ויזואלי. אם תשתמשו בעיצוב גרפי בשיווק ברשתות החברתיות, תגבירו את המודעות למותג ואת הזיכרון למידע ותהפכו את התוכן שלכם לקל יותר לעיכול.
למעלה מ-3.6 מיליארד אנשים משתמשים ברשתות חברתיות ברחבי העולם, לפי Statista. אם אתם לוקחים בחשבון את האוכלוסייה הנוכחית שלנו - 7.9 מיליארד אנשים - יש סיכוי די טוב שהלקוח הבא שלכם משתמש מדי יום ברשת חברתית אחת. או שתיים. או שלוש. השאלה היא איך מושכים את אותו לקוח לדף שלכם?
לפניכם עשרה טיפים לעיצוב ממגנט של פוסטים לרשתות החברתיות.

5. יצרו ניגודיות

אנשים אוהבים ניגודיות, כי היא עוזרת להם לזהות את חלקי התוכן החשובים ביותר באופן מיידי. הניגודיות מתייחסת לכל האספקטים של עיצוב הפוסט, כולל צבע, גודל, גופנים, רקעים, צורות וכו'. כדאי לוודא שהניגודיות לא פוגעת בחוויית המשתמש.

6. אם הפוסט מיועד לגרום לפעולה, שלבו כפתור בולט עם קריאה לפעולה.

השתמשו לשם כך בצבעים, פונטים וטקסט משכנעים.

7. פשוט מקצועי

מדיה חברתית היא עולם צפוף ופוסטים נצפים בדרך כלל במכשירים קטנים. אין צורך לצופף את הקנבס שלכם באלמנטים. תשאירו את זה פשוט!
הנה כמה טיפים לגרפיקה פשוטה ובולטת יותר:
  • השתמשו באלמנטים גדולים, המושכים את העין.
  • היצמדו לפלטת צבעים פשוטה.
  • אל תפחדו מספייס.
אבל יש כל כך הרבה שאתם רוצים לתקשר! האם לא עדיף לכלול כמה שיותר מידע בפוסט? ובכן, כשמדובר בעיצוב עבור מדיה חברתית, לרוב עדיף להיצמד להודעה פשוטה אחת בכל פעם.
יש לכך שתי סיבות: טווחי קשב קצרים ואסתטיקה. עיצובים פשוטים נראים פשוט מקצועיים יותר.

8. הדגישו בעיצוב את ערכי המותג

בעת יצירת גרפיקה לרשתות החברתיות, הדגישו את זהות המותג שלכם.
עוד בשלב המיתוג, לאחר בחירת צבעי המותג הנכונים, הטיפוגרפיה, הטקסט וכו', מומלץ ליצור ספר מיתוג/ ספר מותג. ספר מיתוג זה מכתיב למעצבים גרפיים ומנהלי מדיה חברתית באילו פורמטי תוכן, גדלים, פילטרים, גופנים, צבעים עליהם להשתמש וכיצד להתאים וריאציות שונות של אותם נכסים ויזואליים לצרכים של פלטפורמות חברתיות שונות.
כדי למקסם את זכירות המותג, הוסיפו את הלוגו של החברה שלכם לכל פיסת תוכן שאתם משתפים ברשתות חברתיות.

9. השתמשו בהיררכיה חזותית

תארו לעצמכם שאתם מעצבים מודעת שלט חוצות בכביש מהיר שבו מותר לנהגים לעצור. אבל יש כל כך הרבה הסחות דעת סביב שלט החוצות והזיכרון של המותג נמוך עד כאב. המדיה החברתית זהה: אנשים גוללים מאות פוסטים מדי יום.
עם רק כמה אלפיות שנייה יקרות כדי למשוך את קהל היעד שלך, עיצוב הפוסט שלך צריך להתמקד במה שחשוב באמצעות היררכיה חזותית.
היררכיה חזותית היא הסדר שבו הצופה רואה את האלמנטים העיצוביים. זה אינטואיטיבי ולגמרי בשליטת המעצב הגרפי - זה פשוט עניין של הפיכת אלמנטים מסוימים לבולטים יותר.
ישנן דרכים רבות להוסיף דגש לאלמנט: דרך גודל, משקל וצבע. אם התמונה שלכם מכילה טקסט, הדגישו את המסר שלכם על ידי התמקדות בביטויים המשמעותיים ביותר. אם התמונה שלכם מושכת במבט ראשון, יש סיכוי טוב יותר שהצופים יישארו כדי להיחשף לכל אלמנט ואלמנט.

10. התאימו תוכן ויזואלי לכל פלטפורמה שבה אתם משתמשים

כל פלטפורמת מדיה חברתית הינה בעלת מאפיינים ייחודיים. לפני שתתחילו לבנות את ההווה שלכם בפלטפורמות שונות, כדאי להכיר אותן, לדעת לאילו קהלים הן מכוונות, ואילו פורמטים של תוכן עובדים בהן.
פייסבוק
פייסבוק הוא הזדמנות מושלמת לתקשר עם הקהלים שלכם, להגדיל את בסיס העוקבים שלכם ולבנות מערכות יחסים חזקות יותר עם העוקבים שלכם. צורות תוכן פופולריות בפייסבוק הן, לדוגמה: גודל** תמונת ה-Cover של פייסבוק משתנה. הגודל של פוסטים של קישורים צריך להיות 1,200 על 628 פיקסלים, עבור פוסטים של 360 מעלות הוא מגיע ל-4096 על  2048 פיקסלים, בעוד שהמידות המקסימליות עבור פוסטים תמונות הם 2048 על  2048.
אינסטגרם
אינסטגרם עוסקת בתוכן ויזואלי מדהים ואינטראקטיבי. הדבר עוזר להגביר את העניין של אנשים במוצרים שלך ולרכוש את אמונם. הנה כמה סוגי תוכן לחלוק שם:
  • תמונות מוצר: מציגות את המוצרים הפופולריים ביותר שלך ויכולות להגביר ישירות את המכירות שלך. לא משנה אם שכרתם צלם או צילמתם לבד, וודאו שאתם משתמש תמיד באותם מסננים וסגנונות כדי לשמור על עקביות וזיהוי החשבון שלכם.
  • תוכן שנוצר על ידי משתמשים - תמונות או סרטונים שנוצרו על ידי הלקוחות שלך או משפיעני מדיה חברתית. UGC מגביר את אמון המותג, ואומר ללקוחות שאנשים דומים לאלה קונים ממך.
  • ציטוטים מעוררי השראה: כשאתם בוחרים את הצבעים והגופנים הנכונים, תוכלו ליצור ציטוטים מעוררי השראה שיעצימו ויעודדו את העוקבים שלכם ויבנו איתם קשרים חזקים יותר.
  • תמונות מאחורי הקלעים של המשרדים, הצוות, המסיבות וכו' שיבליטו את הצד האנושי של המותג שלכם.
הגודל** של פוסטים באינסטגרם צריך להיות 1080 על  1080 עבור פוסטים של תמונות, 1080 על 1920 עבור סיפורים ו-1080 על  566 עבור תמונות נוף.
לינקדאין
זוהי הפלטפורמה המקצועית הגדולה ביותר, ולכן היא מושלמת ליצירת קשרים עם לקוחות פוטנציאליים, שותפים או עובדים.
הסוגים הנכונים של תוכן חזותי עבור LinkedIn כוללים, בין היתר: הגודל** של פוסטים בלינקדאין צריך להיות 1584 על 396 עבור תמונות באנר ו-400 על 400 עבור תמונת פרופיל חברה.
טוויטר
טוויטר מושלם להגברת המעורבות ואינטראקציה עם עוקבים בצורה אישית יותר.
בין סוגי התוכן שעובדים שם:
  • קובצי GIF - בדיוק כמו ממים, המטרה העיקרית שלהם היא למשוך תשומת לב ולהגביר את המעורבות.
  • קבלו משוב מלקוחות וצייצו אותו כדי להגביר את אמינות המותג ולמקסם את המכירות.
  • מבצעים, הצעות והנחות: יצירת גרפיקה מדהימה כדי להדגיש את העסקאות החמות ביותר שלך היא דרך מצוינת למשוך משתמשים ולגרום להם לבקר באתר שלך.
הגודל** של פוסטים בטוויטר צריך להיות 1500 על  500 עבור תמונת כותרת; 400 על  400 תמונת פרופיל, ו-900 על  512 עבור פוסטים רגילים.
 

הגיע הזמן לתת לרשתות החברתיות לעבוד בשבילך.

_______________________
* ערוך מתוך תרגום 7 עצות שימושיות לעיצוב גרפי לפוסטים במדיה החברתית, מאת ראול הרמן, פורסם ב- Depositphotos - https://blog.depositphotos.com/7-useful-graphic-design-tips-for-social-media-posts.html
ו-9 Social Media Design Tips from Real Graphic Designers מאת Design Pickle  - https://designpickle.com/creative-hub/graphic-design/9-social-media-graphic-design-tips/
 
** גודלי הפוסטים ברשתות החברתיות משתנים מעת לעת, ומומלץ לבצע בדיקה נוספת בגוגל.
עיצוב מצגת אפקטיבית

עיצוב מצגת אפקטיבית

תפקיד המעצב.ת הגרפי.ת לעבוד בשירות המסרים שהמצגת מיועדת להעביר. אנחנו מסייעים במיקוד תשומת לב הקהל במסרים, ואף משתתפים באופן פעיל בהעברת המסרים, באמצעות אינפוגרפיקה ותמונות. בין הטיפים: פחות זה יותר,
לחצו להמשך
 
עיצוב פוסט ממגנט

עיצוב פוסט ממגנט

90 אחוז מהמידע שמגיע למוח ויזואלי. אם תשתמשו בעיצוב גרפי בשיווק ברשתות החברתיות, תגבירו את המודעות למותג ואת הזיכרון למידע ותהפכו את התוכן שלכם לקל יותר לעיכול. לפניכם תשעה טיפים לעיצוב ממגנט של פוסט
לחצו להמשך
 
עיצוב ניוזלטר מושך

עיצוב ניוזלטר מושך

יצירת ניוזלטר מוצלח היא חלק חשוב מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. ניוזלטרים הם כלי שיווקי חשוב לעסקים, מכיוון שהם עוזרים לשמור על הלקוחות מחויבים ומיודעים. ניוזלטר מעוצב היטב יכול להיות דרך מצוינת
לחצו להמשך
 
עיצוב ברושור מנצח

עיצוב ברושור מנצח

ברושור מעוצב וכתוב באופן המבטא את הייחודיות והנחיצות של שירותיך ומוצריך ומוביל את קהל היעד שלך לפעולה - זה הברושור שארגונך צריך. איך עושים את זה?
לחצו להמשך
 
עיצוב לוגו טוב

עיצוב לוגו טוב

הלוגו הוא הבסיס לתדמית החברה ומעצב את הבסיס לזהות ויזואלית רחבה יותר. עיצוב לוגו צריך להיות ייחודי, פונקציונאלי, תמציתי ומייצג את המותג, כדי ליצור זיהוי מיידי. מהו מקור הצורך בלוגו? מהו לוגו טוב?
לחצו להמשך
 
עיצוב כרטיס ביקור מסעיר

עיצוב כרטיס ביקור מסעיר

מדוע חשוב לבחור בעיצוב כרטיס ביקור מקורי ומפתיע? מה כבר יכול להיות חדשני ומסעיר ב עיצוב כרטיס ביקור? כל פרט ופרט. הטיפוגרפיה. הצבע. שילובי הצבעים. הגודל. הצורה. החיתוך. הלמינציה. החומר. האיור...
לחצו להמשך
 
עיצוב גרפי בצבע

עיצוב גרפי בצבע

על חשיבותו של הצבע בתכנון הקונספט הגרפי, על טכניקות ואופנים לשילובי צבעים, על המראה הנקי, על הקשר בין צבע לתרבות ועל המשמעויות המיוחסות לכל צבע בעיני הצרכן
לחצו להמשך
 
כיצד חושבים על רעיון?

כיצד חושבים על רעיון?

יצירתיות היא כלי העזר וחומר הגלם העיקרי העומד לרשות קופירייטר, מעצב גרפי ובעלי כל המקצועות היוצרים. מה עושים כאשר היא לא מתייצבת לפקודתנו, על אף שהדד-ליין מתדפק בחוזקה על דלתנו?
לחצו להמשך
 
עיצוב גרפי - שאלות ותשובות

עיצוב גרפי - שאלות ותשובות

מהו לוגו? מה יכול להיות חדשני ומסעיר בעיצוב כרטיס ביקור? איך משלבים צבעים בהרמוניה? כיצד לבחור צבע למיתוג? מדוע כדאי להשתמש בשירותי הגרפיקה של מילת הקסם? שאלות אלה ונוספות בנושא עיצוב גרפי + תשובות
לחצו להמשך
 

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי