5. יצרו ניגודיות
אנשים אוהבים ניגודיות, כי היא עוזרת להם לזהות את חלקי התוכן החשובים ביותר באופן מיידי. הניגודיות מתייחסת לכל האספקטים של
עיצוב הפוסט, כולל צבע, גודל, גופנים, רקעים, צורות וכו'. כדאי לוודא שהניגודיות לא פוגעת בחוויית המשתמש.
6. אם הפוסט מיועד לגרום לפעולה, שלבו כפתור בולט עם קריאה לפעולה.
השתמשו לשם כך בצבעים, פונטים וטקסט משכנעים.
7. פשוט מקצועי
מדיה חברתית היא עולם צפוף ופוסטים נצפים בדרך כלל במכשירים קטנים. אין צורך לצופף את הקנבס שלכם באלמנטים. תשאירו את זה פשוט!
הנה כמה טיפים לגרפיקה פשוטה ובולטת יותר:
- השתמשו באלמנטים גדולים, המושכים את העין.
- היצמדו לפלטת צבעים פשוטה.
- אל תפחדו מספייס.
אבל יש כל כך הרבה שאתם רוצים לתקשר! האם לא עדיף לכלול כמה שיותר מידע בפוסט? ובכן, כשמדובר בעיצוב עבור מדיה חברתית, לרוב עדיף להיצמד להודעה פשוטה אחת בכל פעם.
יש לכך שתי סיבות: טווחי קשב קצרים ואסתטיקה. עיצובים פשוטים נראים פשוט מקצועיים יותר.
8. הדגישו בעיצוב את ערכי המותג
בעת יצירת
גרפיקה לרשתות החברתיות, הדגישו את זהות המותג שלכם.
עוד בשלב ה
מיתוג, לאחר בחירת צבעי המותג הנכונים, הטיפוגרפיה, הטקסט וכו', מומלץ ליצור ספר
מיתוג/ ספר מותג. ספר מיתוג זה מכתיב ל
מעצבים גרפיים ומנהלי מדיה חברתית באילו פורמטי תוכן, גדלים, פילטרים, גופנים, צבעים עליהם להשתמש וכיצד להתאים וריאציות שונות של אותם נכסים ויזואליים לצרכים של פלטפורמות חברתיות שונות.
כדי למקסם את זכירות המותג, הוסיפו את הלוגו של החברה שלכם לכל פיסת תוכן שאתם משתפים ברשתות חברתיות.
9. השתמשו בהיררכיה חזותית
תארו לעצמכם שאתם מעצבים מודעת שלט חוצות בכביש מהיר שבו מותר לנהגים לעצור. אבל יש כל כך הרבה הסחות דעת סביב שלט החוצות והזיכרון של המותג נמוך עד כאב. המדיה החברתית זהה: אנשים גוללים מאות פוסטים מדי יום.
עם רק כמה אלפיות שנייה יקרות כדי למשוך את קהל היעד שלך,
עיצוב הפוסט שלך צריך להתמקד במה שחשוב באמצעות היררכיה חזותית.
היררכיה חזותית היא הסדר שבו הצופה רואה את האלמנטים העיצוביים. זה אינטואיטיבי ולגמרי בשליטת
המעצב הגרפי - זה פשוט עניין של הפיכת אלמנטים מסוימים לבולטים יותר.
ישנן דרכים רבות להוסיף דגש לאלמנט: דרך גודל, משקל וצבע. אם התמונה שלכם מכילה טקסט, הדגישו את המסר שלכם על ידי התמקדות בביטויים המשמעותיים ביותר. אם התמונה שלכם מושכת במבט ראשון, יש סיכוי טוב יותר שהצופים יישארו כדי להיחשף לכל אלמנט ואלמנט.
10. התאימו תוכן ויזואלי לכל פלטפורמה שבה אתם משתמשים
כל פלטפורמת מדיה חברתית הינה בעלת מאפיינים ייחודיים. לפני שתתחילו לבנות את ההווה שלכם בפלטפורמות שונות, כדאי להכיר אותן, לדעת לאילו קהלים הן מכוונות, ואילו פורמטים של תוכן עובדים בהן.
פייסבוק
פייסבוק הוא הזדמנות מושלמת לתקשר עם הקהלים שלכם, להגדיל את בסיס העוקבים שלכם ולבנות מערכות יחסים חזקות יותר עם העוקבים שלכם. צורות תוכן פופולריות בפייסבוק הן, לדוגמה:
גודל** תמונת ה-
Cover של פייסבוק משתנה. הגודל של פוסטים של קישורים צריך להיות 1,200 על
628 פיקסלים, עבור פוסטים של 360 מעלות הוא מגיע ל-4096 על
2048 פיקסלים, בעוד שהמידות המקסימליות עבור פוסטים תמונות הם 2048 על
2048.
אינסטגרם
אינסטגרם עוסקת בתוכן ויזואלי מדהים ואינטראקטיבי. הדבר עוזר להגביר את העניין של אנשים במוצרים שלך ולרכוש את אמונם. הנה כמה סוגי תוכן לחלוק שם:
- תמונות מוצר: מציגות את המוצרים הפופולריים ביותר שלך ויכולות להגביר ישירות את המכירות שלך. לא משנה אם שכרתם צלם או צילמתם לבד, וודאו שאתם משתמש תמיד באותם מסננים וסגנונות כדי לשמור על עקביות וזיהוי החשבון שלכם.
- תוכן שנוצר על ידי משתמשים - תמונות או סרטונים שנוצרו על ידי הלקוחות שלך או משפיעני מדיה חברתית. UGC מגביר את אמון המותג, ואומר ללקוחות שאנשים דומים לאלה קונים ממך.
- ציטוטים מעוררי השראה: כשאתם בוחרים את הצבעים והגופנים הנכונים, תוכלו ליצור ציטוטים מעוררי השראה שיעצימו ויעודדו את העוקבים שלכם ויבנו איתם קשרים חזקים יותר.
- תמונות מאחורי הקלעים של המשרדים, הצוות, המסיבות וכו' שיבליטו את הצד האנושי של המותג שלכם.
הגודל** של פוסטים באינסטגרם צריך להיות 1080 על
1080 עבור פוסטים של תמונות, 1080 על
1920 עבור סיפורים ו-1080 על
566 עבור תמונות נוף.
לינקדאין
זוהי הפלטפורמה המקצועית הגדולה ביותר, ולכן היא מושלמת ליצירת קשרים עם לקוחות פוטנציאליים, שותפים או עובדים.
הסוגים הנכונים של תוכן חזותי עבור LinkedIn כוללים, בין היתר:
הגודל** של פוסטים בלינקדאין צריך להיות 1584 על 396 עבור תמונות באנר ו-400 על 400 עבור תמונת פרופיל חברה.
טוויטר
טוויטר מושלם להגברת המעורבות ואינטראקציה עם עוקבים בצורה אישית יותר.
בין סוגי התוכן שעובדים שם:
- קובצי GIF - בדיוק כמו ממים, המטרה העיקרית שלהם היא למשוך תשומת לב ולהגביר את המעורבות.
- קבלו משוב מלקוחות וצייצו אותו כדי להגביר את אמינות המותג ולמקסם את המכירות.
- מבצעים, הצעות והנחות: יצירת גרפיקה מדהימה כדי להדגיש את העסקאות החמות ביותר שלך היא דרך מצוינת למשוך משתמשים ולגרום להם לבקר באתר שלך.
הגודל** של פוסטים בטוויטר צריך להיות 1500 על
500 עבור תמונת כותרת; 400 על
400 תמונת פרופיל, ו-900 על
512 עבור פוסטים רגילים.
הגיע הזמן לתת לרשתות החברתיות לעבוד בשבילך.
_______________________
* ערוך מתוך תרגום 7 עצות שימושיות לעיצוב גרפי לפוסטים במדיה החברתית, מאת ראול הרמן, פורסם ב-
Depositphotos -
https://blog.depositphotos.com/7-useful-graphic-design-tips-for-social-media-posts.html
ו-
9 Social Media Design Tips from Real Graphic Designers מאת
Design Pickle - https://designpickle.com/creative-hub/graphic-design/9-social-media-graphic-design-tips/
** גודלי הפוסטים ברשתות החברתיות משתנים מעת לעת, ומומלץ לבצע בדיקה נוספת בגוגל.