מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית
רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור, כתיבת ברושור, כתיבת סלוגן וכן הלאה), בלא השקעה כספית? אני תמיד חולקת את "סודותיי" המקצועיים עם כל מי שמתייעץ עמי, כי אני זוכרת כמה סבוכה ומלאת תהיות הייתה תחילת דרכי כבעלת עסק עצמאי, לפני 11 שנים.
אם פעם עסקים נדרשו בסך הכול להוסיף "אאא" לראשית שמותיהם כדי להיות הראשונים ב"דפי זהב" המיתולוגי, היום זה קצת יותר מורכב להיות ראשונים. קידום אתרים הוא משימה סבוכה וסיזיפית, שכלליה אינם ידועים לכל, ועל כן עסקים רבים משקיעים את מיטב ממונם בקידום אתרים, במטרה להוביל על פני מתחריהם, במקום לפעול בעצמם לצורך
קידום אורגני של אתריהם.
רבים מנהלים את קידום האתר בגוגל בכוחות עצמם, באמצעות תוכנית "גוגל אדוורדס", שמאפשרת שליטה בסכומי הכסף המושקעים בכל מילת מפתח – ככל שמשקיעים יותר בכל קליק, כך גדלה הסבירות לכך שיופיעו לפני מתחריהם בקידום הממומן. אולם, הגולש הממוצע לא נוטה ללחוץ על קישורים ממומנים אלא דווקא על אלה המופיעים באופן "טבעי" יותר, בלי תשלום - קישורים שהם תוצאה של
קידום אורגני.
התאזרו בסבלנות
גם השקעת סכומים גדולים ב
קידום אורגני של האתר לא מבטיחה הצלחה, במיוחד לא בחודשים הראשונים. לוקח זמן עד שההשקעה משתלמת, וצריך לזכור זאת, להיות סבלניים ולא להתייאש לרגע.
כתבו היטב והרבה
הדבר הראשון שצריך לעשות לצורך
קידום אורגני הוא לכתוב כל הזמן (הקדישו לכך שעה ביום) תוכן שיווקי מעניין ורלוונטי, שיוביל את הגולשים ללחוץ על הקישורים המשולבים בו. כלומר, זה לא מספיק לשבץ את מילות המפתח במאמר גרוע ועילג. ככל שהמאמר טוב יותר, יותר אנשים יקליקו על קישורים המשולבים בו, וגם ישתפו אותו עם חבריהם. כך האפקטיביות שלו במנועי החיפוש תהיה גדולה יותר.
תהיו מקוריים
כתיבה שיווקית לאינטרנט צריכה להיות מקורית ולהופיע במקום אחד בלבד – האתר שלכם, אתר מאמרים חינמי כלשהו, פייסבוק או כל מקום אחר. תוכן שתשכפלו ותפיצו במקורות רבים יעבוד פחות טוב עבורכם.
אל תתפזרו
אם אתם מבינים בכמה תחומים, אל תספרו על כולם במקום אחד. אם תרצו להצטיין ב
קידום אורגני, כל מאמר שלכם צריך להתמקד בנושא אחד בלבד, ולהתבסס על מילות מפתח בודדות העוסקות באותו נושא. רב תחומיות היא בעוכריכם, במקרה זה.
פשוט פשוט
כתבו על כל מה שאתם מבינים בו, והרבה, וכך תוכלו לתרום לזולת מהידע שברשותכם, ולקדם את עצמכם בגוגל. מה יותר פשוט מזה?
ואם אין לכם די זמן, או ש
כתיבה שיווקית לאינטרנט אינה הצד החזק שלכם, אתם תמיד מוזמנים לפנות למומחים, כמו "מילת הקסם" (-:
בברכת
קידום אורגני נעים ואפקטיבי,
שיר מנור, קופירייטרית, מומחית בכתיבה שיווקית לאינטרנט על בסיס מילות מפתח למטרות SEO (קידום אורגני)