גולשים באינטרנט דורשים התייחסות מיוחדת למצוקת הזמן שלהם. טיפים לכתיבה מקוצרת לאינטרנט יעזרו לכם להתחשב בהם. אז איך מתחשבים בקהל היעד ועוברים לכתוב בקיצור?
כמה פעמים אמרו לכם "בקיצור" רגע לפני מונולוג שארך שעה? לי זה קורה כל הזמן, ומציק לי בכל חלקי הגוף. אני, באופן אישי, מכורה לקיצור. קיצור אמיתי, לא מן הפה אל החוץ. כששואלים אותי בטלפון: "יש לך דקה?" ואני משיבה בחיוב, אני מתכוונת לזה. יש לי רק דקה, ולא שעה, ואם אפשר – תמצתו את כל מה שיש לכם לומר לדקה אחת. זה אפשרי.
אין לנו זמן!
גולשים באינטרנט, כמוני וכמוכם, נוטים להיות קצרים בזמן ובסבלנות אף יותר מן המתקשרים פנים אל פנים או בטלפון. אם אתם מבצעים כתיבת מאמר שיווקי, כתיבת פרופיל חברה, מצגת או כל כתיבה שיווקית לאינטרנט המיועדת להובילם ליצירת קשר עסקי עמכם – גשו ישר לעניין. אל תשתעשעו בהליכה מסביב. לקהל היעד שלכם אין זמן למשחקים.
כיצד מקצרים?
פותחים בעיקר - פתחו כל מאמר בתמצית תוכנו. כך הקורא לא יצטרך לקרוא את כל המאמר כדי לדעת מה תוכלו לחדש לו.
פעם אחת ודי – אל תחזרו על אותו רעיון פעמיים
כל מסר בפסקה - כל רעיון צריך להופיע בפסקה משלו, המכילה 2-3 משפטים ונפתחת בכותרת ביניים. טקסט המכבד את זמנו של הקורא בו הוא זה שאפשר לרפרף על פניו.
השתמשו ברשימות - השימוש ברשימות ידידותי לגולש - קל יותר לרפרף מלמעלה למטה מאשר מימין לשמאל או משמאל לימין. לכן, הגולשים ברשת מעריכים רשימות, כמו זו שאתם קוראים כעת.
השביעייה הסודית - דאגו לכך שכל רשימה המופיעה בטקסט, לא תכיל יותר מ-7 נקודות. ממילא זוהי כמות הנקודות הממוצעת שאדם זוכר (7 +/- 2). אם דורשים ממנו לעיין ביותר מזה – כנראה שיוותר מראש. במצגת כתבו אף פחות מזה – עד 5 נקודות לשקף.
לשון רזה – לאחר שכתבתם את הטקסט, ודאו כי כל המילים והביטויים שהשתמשתם בהם הכרחיים ואי אפשר לקצרם. "שמים דגש", לדוגמה, יכול להצטמצם ברגע ל"מדגישים" ו"לוקחים חלק" מתכווץ בקלות ל"משתתפים".
ראוי לוותר – רגע לפני סיום הכתיבה, מחקו את המיותר – וותרו על המילים והביטויים חסרי התכלית, שלא מקדמים את הטקסט לשום נקודה ולא מבטאים אף רעיון חדש. דוגמאות נבחרות: "ראוי לציין/ כדאי לציין/ יצויין בזאת/ זה המקום לציין כי"...
מרגע שלקוחותיך הפוטנציאליים הגיעו לאתר שלך, יש לך כמה שניות של תהילה למשוך את תשומת לבם. כדאי שתתכנן את השניות האלה באופן מחושב ולא כבדרך אגב. תכנים לאינטרנט צריכים להכיל יותר מאשר מילות מפתח.
איך לכתוב מאמר לאינטרנט? כמה עיקרים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבה לאינטרנט: קצר ולעניין, כל נושא בפסקה, הדגשות לסיוע בניווט, כתיבה תקנית, קישורים ומבחן החברים.
גולשים באינטרנט דורשים התייחסות מיוחדת למצוקת הזמן שלהם. טיפים לכתיבה מקוצרת לאינטרנט יעזרו לכם להתחשב בהם. אז איך מתחשבים בקהל היעד ועוברים לכתוב בקיצור?
כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב... טעויות נפוצות בכתיבה לא מקצועית לאינטרנט: הארכת יתר, דחיית העיקר, קפיצה מנושא לנושא, חזרות מיותרות, שימוש יתר בסופרלטיבים וקלישאות ועוד.
פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמצית
בניית אתרי אינטרנט אינה השלב האחרון בתהליך השיווק באינטרנט. היא רק ההתחלה. אתר אינטרנט דורש תחזוקה שוטפת, כדי להיות רלוונטי ועדכני, באופן שיענה על צורכי הלקוח הפוטנציאלי ויקדם אותך בגוגל
כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג ומטרתה
רוצים לקדם את התקשורת הפנימית בחברה שלכם? ואולי כבר ירדתם לפרטים, ואתם שוקלים להפנות ממשאביכם לכלי התקשורת היעיל והזול ביותר - עיתון עובדים? אם כן, ודאי שאלתם את עצמכם כמה שאלות בסיסיות.
רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור) בלא השקעה כספית?
קופירייטר נדרש לרוב לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר. לכאורה, משימה בלתי אפשרית, לפחות בעיני הלקוח, או בעיני רוב האנשים שאינם מתפרנסים מכתיבה שיווקית. איך עושים את זה?
שאלות ותשובות בנושא כתיבה שיווקית, קופירייטינג - מהו פרופיל חברה? מהו סלוגן? על מה כותבים בעיתון עובדים? מדוע כדאי להיעזר בשירותי הכתיבה השיווקית של מילת הקסם?