מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית
כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג, בצד עיצוב הלוגו, ומטרתה לחרוט במוח הלקוח את התכונות הבולטות או היתרונות המרכזיים ו/או הייחודיים שבליבת הארגון/המוצר/המותג, כך שהללו יהיו זמינים ונגישים עבורו בעת תהליך הרכישה.
כל המוסיף מפספס
סלוגן טוב יבליט לרוב מסר שיווקי מרכזי אחד, ולכל היותר - שני מסרים שיווקיים. ככל שמכבירים עוד ועוד מסרים על משפט אחד, הוא הופך מסלוגן לבריף שיווקי לא מוצלח, שכנראה אף לקוח לא יצליח לזכור, וכאן כבר פספסנו את המטרה.
שעשועים לשוניים
על מנת להפוך את הסלוגן ליעיל וזכיר, פעמים רבות סלוגן מכיל משחק מילים, כפל משמעות סמוי או גלוי, לשון נופל על לשון, חרוז (לא אופנתי אך תמיד נמצא שם כאופציה אחרונה לבחירת הלקוח) או "קריצה מילולית" אחרת. בפעמים אחרות, הסלוגן מעביר את המסר בפשטות, כפי שהוא, בלי שום קישוט או התחכמות, ולעתים זהו קסמו.
סלוגן, תרגש אותי
פעמים רבות, סודו של הסלוגן מצוי דווקא ברגש או בקשת הרגשות שהוא מעורר - הוא יכול להצחיק ("תעמיס לי ביסלי", "מילקי, אל תשאירו אותו לבד אפילו רגע אחד") , לעצבן ("מדליק מי שמקליק ראשון" - אינני יודעת אם זו הייתה הכוונה הראשונית, אבל זה הרגש שדרכו הסלוגן הזה חדר אליי...), להדליק (Castro - Designed for desire) ומה לא? העיקר שלא ישעמם.
נכס תרבותי
סלוגן הינו נכס שיווקי שילווה ברוב המקרים את המוצרים שתוציא החברה, ואת הקמפיינים השיווקיים שיפרסמו אותה, לאורך שנים, ופעמים רבות נכס תרבותי שילווה את כולנו, בעקבות שיווק מושקע ונמרץ של המותג שמאחורי הסלוגן, ואף יהפוך לחלק מהשפה השגורה שלנו.
דוגמאות רבות לכך מלוות את ההיסטוריה הפרסומית הישראלית, הקצרה יחסית. ביניהן בולטים הסלוגנים המפורסמים: "קוקה קולה - טעם החיים", "יש מכבי יש חברים", "לימון מוסיף המון", "קח פרי ותהיה לי בריא", "אם שותים לא נוהגים", "סלקום - בשבילנו הכוכב זה אתה", "מי עדן - שמפניה של הטבע", "נביעות לגוף ולנשמה" ועוד רבים מספור.
מילת הקסם - מילים שקוראות אותך
מילת הקסם בעלת ניסיון עשיר ב
כתיבת סלוגנים -
עשרות סלוגנים נכתבו ע"י הקופירייטרים של מילת הקסם עבור עסקים גדולים כקטנים, וביניהם סלוגנים המובילים את מיתוג הארגונים או המוצרים, כמו גם סלוגנים המובילים קמפיינים שיווקיים, הכוללים מוצרים שיווקיים כגון מודעות, ברושורים, ניוזלטרים ואריזות.