מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית
מדוע כדאי לבחור בשירותי כתיבה שיווקית של "מילת הקסם"? מהם יתרונות "מילת הקסם"?
- כל הכלים השיווקיים במקום אחד - עיצוב גרפי, קופירייטינג, ניהול אתרים, עיתוני עובדים ולקוחות
- ניסיון מקצועי של יותר מ-15 שנים עם לקוחות גדולים וקטנים, שביניהם הלקוחות המובילים במשק
- פתרונות שיווקיים יצירתיים וייחודיים - מילת הקסם לא עובדת עם תבניות מוכנות
- עמידה בכל לוח זמנים
- יחס אישי וחם
- התאמה מדויקת לצורכי הלקוח
- מקצועיות בלתי מתפשרת - הקפדה על כל פרט קטן כגדול, עד האייקון הקטן ביותר
- שאיפה לשלמות
- מרגע שמכירים אותנו אי אפשר להתפשר על שום דבר אחר... לכן הלקוחות שלנו נשארים נאמנים, ומבצעים עמנו כל עבודת תוכן וגרפיקה, לאורך שנים. חלקם מביעים את שביעות רצונם בהמלצות.
האם שימוש במילות מפתח מספיק לצורך כתיבה שיווקית לאינטרנט?
מילות מפתח זה לא מספיק
כל הרשת מוצפת במאמרים בלתי קריאים בעליל, שעושים את עבודתם השיווקית רק בשל התאמתם לנוסחה הסודית של גוגל – בתוך גבב של שטויות נאתר את מילות המפתח, המגנטים שמשכו אותנו ממנוע החיפוש להיחשף אל התוכן.
מאמרים מסוג זה מושכים את הגולש ומייד דוחים אותו, כי הוא לא אוהב תכסיסים זולים. אם חיפש מוצר או שירות והגיע לעמוד רשת מסוים בשל כך, הוא ירצה למצוא שם ערך מוסף, מעבר למילות המפתח החוזרות על עצמן פעמים רבות לאורך הטקסט. הוא ירצה לקבל מידע תמציתי ואמין על אודות השירות/מוצר שאתה מספק, כדי להחליט אם להיעזר בהם או להמשיך הלאה בתהליך החיפוש.
כתיבה שיווקית לאינטרנט צריכה לשלב בין כל כללי הכתיבה השיווקית ובין מכוונות מקסימלית למנועי החיפוש.
מדוע לא כדאי לכתוב לבד פרופיל חברה או מאמר לאתר שלך?
רבים מבעלי העסקים הקטנים מחליטים לבצע
כתיבה לאינטרנט (
כתיבת פרופיל חברה |
כתיבת מאמרים שיווקיים) בעצמם. הבעיה היחידה בהחלטה הזו, היא שהשיקולים המנחים אותה הינם קצרי טווח. נכון, היא מבטלת את הצורך בהשקעה מיידית ב
קופירייטר מקצועי, אולם כתיבה דורשת זמן ומאמץ רבים, בעיקר מאנשים שאין זה תחום ההתמחות שלהם, וזמן שווה כסף. חשוב מכך - השקעת הזמן והמאמץ בכתיבה לרוב אינה מובילה לפנייה של לקוחות פוטנציאליים, והדבר מביא להפסד לטווח הרחוק, שעולה בהרבה על החיסכון. יש כללים לכתיבה שיווקית נכונה, במיוחד לאינטרנט, ונדרשים עבורה ניסיון והבנה שיווקית. לא כל אחד יכול.
מהו פרופיל חברה? מה אמור להיות כתוב בפרופיל חברה?
פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרת
כתיבת פרופיל חברה להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה.
רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמציתיות לשאלות הבוערות: מהי מהות העסק שלך ומהו קהל היעד שלו? מה מיוחד בו? ממתי הוא קיים? מיהם הגופים המרכזיים שנעזרו בשירותיו הטובים של העסק עד כה (נכון רק לגבי עסקים המעניקים שירותים לעסקים)? והחשוב מכל – כיצד יתרונות העסק שלך משרתים דווקא אותו, הלקוח הפוטנציאלי שלך.
האם חשוב לתחזק את אתר האינטרנט? למה?
אתר אינטרנט, כמו משרד פיזי, דורש תחזוקה שוטפת. משרד פיזי דורש ניקיון אבק, אוורור תכוף וריקון הפחים, אחרת איש לא יבקר בו, או שכל מבקריו יימלטו ממנו מייד. משרד וירטואלי, אתר האינטרנט, דורש תשומת לב דומה – חשוב לבצע
תחזוקת אתר קבועה ולעדכן את האתר בתדירות גבוהה.
למה חשוב לתחזק את אתר האינטרנט?
- מידע לא רלוונטי באתר שלך ירתיע את הגולש בו – הלקוח הפוטנציאלי. הגולש יבין שלא נגעת באתר למשך תקופה ארוכה, והוא ירגיש שלא השקעת בו כראוי, ושבאותו אופן לא תשקיע במוצר/שירות שאתה מוכר לו.
- הגולש המודרני רוצה יותר - באותו אופן שהסועד המודרני לא יסתפק ברוטב אלף האיים לסלט, שסיפק אותו לפני שנים לא רבות, כך הגולש המודרני לא יסתפק באתר המכיל תוכן דל שאינו מתעדכן. הגולש מחפש תוכן איכותי באתר, הנובע מהמומחיות שלך בתחום העיסוק שלך, ומקנה ערך מוסף למי שנחשף אליו. פרופיל חברה ופירוט המוצרים שלך לא יספקו את הגולש הממוצע. הביקור הראשון שלו באתר יהיה כנראה הביקור האחרון, וסביר להניח שהוא לא ייצור אתך קשר, ובטח שלא ימליץ לחבריו לבקר אצלך.
- תוכן רלוונטי המתחלף ומתעדכן באופן תדיר יעלה את הדירוג שלך במנועי החיפוש הפופולאריים, ובראשם גוגל. אתר שלא מתעדכן בקביעות בתכנים איכותיים גורר התעלמות מצד מנועי החיפוש. זה הדבר האחרון שהעסק שלך צריך עכשיו... או בכלל.
מהו סלוגן? בשביל מה צריך סלוגן?
כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) הינה הצגה שיווקית של יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר וזכיר אחד.
סלוגן טוב יבליט לרוב לא יותר ממסר שיווקי אחד, ובמקרה הקיצוני ביוותר - שני מסרים שיווקיים. ככל שמכבירים עוד ועוד מסרים על משפט אחד, הוא הופך מסלוגן לבריף שיווקי לא מוצלח, שכנראה אף לקוח לא יצליח לזכור, וכאן כבר פספסנו את המטרה.
כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג, בצד עיצוב לוגו, ומטרתה לחרוט במוח הלקוח את התכונות הבולטות או היתרונות המרכזיים ו/או הייחודיים שבליבת הארגון/המוצר/המותג, כך שהללו יהיו זמינים ונגישים עבורו בעת תהליך הרכישה.
על מנת להפוך את הסלוגן ליעיל וזכיר, פעמים רבות סלוגן מכיל משחק מילים, כפל משמעות, לשון נופל על לשון או "קריצה מילולית" סמויה או גלויה. בפעמים אחרות, הסלוגן מעביר את המסר בפשטות, כפי שהוא, בלי שום קישוט או התחכמות, ולעתים שם מצוי קסמו.
סלוגן הינו נכס שיווקי שילווה ברוב המקרים את המוצרים שתוציא החברה, ואת הקמפיינים השיווקיים שיפרסמו אותה, לאורך שנים.
מילת הקסם בעלת ניסיון עשיר ב
כתיבת סלוגן - עשרות סלוגנים נכתבו ע"י הקופירייטרים של מילת הקסם עבור לקוחות גדולים כקטנים, וביניהם סלוגנים המובילים את מיתוג הארגונים או המוצרים, כמו גם סלוגנים המובילים קמפיינים שיווקיים, הכוללים מוצרים שיווקיים כגון מודעות, ברושורים, ניוזלטרים ואריזות.
על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים?
בין התכנים המקובלים בכתיבת עיתון עובדים:
- דבר המערכת (בדרך כלל בעמוד הפנימי הראשון של העיתון, לפעמים בדף של תוכן העניינים) – במדור זה העורך כותב מה הנושא או הנושאים שעליהם יידון העיתון, מסביר את הקשר ביניהם ואת חשיבותם, ומביע את דעתו עליהם ועל נושאים מרכזיים אחרים שעל סדר היום
- חדשות הארגון – מוצר/שירות חדש, מינויים ופיטורים, אירועי/טיולי גיבוש, הכשרות והשתלמויות
- עתידות – מה מתוכנן למחר? מהם החידושים שמתכננ/ת כל אגף/מחלקה? כיצד הם צפויים להשפיע על העובדים/הלקוחות?
- עובדים מצטיינים – ראיונות עומק עם העובדים המצטיינים של חודש/רבעון זה
- זרקור על אחת המחלקות/האגפים – תיאור מעניין של התנהלות העובדים באחת המחלקות, וחשיבות פועלם
- עזרה לקהילה – מה עשה הארגון בעת האחרונה כדי לעזור לקהילה?
- ברכות ואיחולים - איחולי העובדים זה לזה, מכתבי ביקורת או פרגון של לקוחות/ספקים
- הספדים – דברי זיכרון על עובדים שנפטרו או התקיימו אזכרותיהם בעת האחרונה
- פרטי מידע בתחום העיסוק של הארגון או בתחום אחר, שעשוי לעניין את העובדים/הלקוחות ולשרתם בביצוע העבודה (לדוגמה, טיפים למתן שירות אדיב ויעיל או טיפים לתזונה נכונה השעות העבודה) או בשעות הפנאי (לדוגמה, היכן כדאי לבלות את החג עם הילדים?)
מילת הקסם מומחית ועתירת ניסיון ב
כתיבת עיתון עובדים. נשמח לעמוד לשירותכם.
למה חשוב להוציא עיתון עובדים?
- עיתון עובדים הינו כלי מעולה כדי לחבר את העובדים למטרות משותפות, ההולמת את חזון הארגון וערכיו
- כדי ליידע אנשים מכל רחבי הארגון על פעילות של מחלקות שונות, שבדרך כלל לא ייתקלו בהן במהלך עבודתם היומיומית, ולהבהיר להם איזה חלק הם לוקחים בתמונה הגדולה
- כדי לשווק את המוצרים והשירותים החדשים לכלל העובדים, שהרי העובדים הם השגרירים הטובים ביותר של הארגון (אומנם קלישאה, אך אמת חשובה מאחוריה). כדאי שיידעו כמה שיותר, כדי שיתקשרו את המידע למעגל הקרוב אליהם בכל הזדמנות.
- כדי לטפח גאוות יחידה ולויאליות לארגון
- כדי לרענן נהלים
- עיתון עובדים הוא כלי תקשורת אידיאלי לשבח עובדים מצטיינים. אנשים אוהבים לראות את עצמם בעיתון. זהו חיזוק חיובי שמניע אותם להמשיך בדרך חיובית, התומכת במטרות הארגון
- כדי לנפץ שמועות לא נכונות המסתובבות במסדרונות, ולהכניס סדר בבלגן המידע הלא רשמי הזורם מכל עבר.
- וותרו על השבחים המוגזמים - בעת כתיבת עיתון עובדים השתדלו להימנע מסופרלטיבים ומדברי שבח והלל על גורמים שונים בהנהלת החברה. הסכנה הגדולה ביותר לעיתון עובדים היא להיתפש כלא מציאותי ומתנשא. עיתון שהוא "שופר של ההנהלה" לא יזכה להצלחה גדולה של העובד, ולרוב יושלך לפח.
- קצרו ככל האפשר - בעיתון עובדים הימנעו מלחזור על רעיונות ומלהכביר בתיאורים. בכך תתחשבו בעובדים העסוקים.
- אל תטעו - טעויות רבות בעיתון פוגעות באמינותו. הגיהו את הכתבות פעמים אחדות (רצוי בידי כמה אנשים), כי מאוד מצער לגלות את הטעות שנייה לאחר שהעיתון אושר לדפוס...
- דחיית העיקר - מגבלת הזמן והסבלנות של הגולשים צריכה להנחות את הכותב גם בתכנון סדר העדיפויות של הנושאים שיידונו בטקסט. על כן, כתיבת מאמר שיווקי צריכה להיות רק השלב הסופי בתהליך שלם של גיבוש אסטרטגיה שיווקית, הגדרת מטרות ויעדים לשיווק, והחלטה מה כדאי להבליט תחילה, מה לשמור רק למתעניינים ומה להשמיט. כמו בידיעה חדשותית – העיקר צריך להופיע בהתחלה, כדי שלא יקרה מצב שבו קהל היעד נחשף לתוכן, חלף על פניו ועבר הלאה, מבלי להגיע לעיקרו.
- סלט של רעיונות - רבים נוטים להעתיק משפטי מפתח שפורסמו באתרים העוסקים בתחום דומה, בלא קשר בין משפט למשפט, ולצרף אליהם מחשבות אישיות שלהם, בדיוק באופן שבו הן מסודרות בראשם. התוצאה היא לרוב "סלט" שקשה מאוד לעורך המקצועי להבין את פשרו, קל וחומר ללקוח הפוטנציאלי.
- שימוש יתר בסופרלטיבים - כל מחמאה דורשת גיבוי. כתיבה שיווקית צריכה להכיל את הגיבוי בלבד, ולהותיר בצד את המחמאות העצמיות. במקום סופרלטיבים, כדאי לציין את החוזקות האובייקטיביות של בית העסק, אותם גורמים שמבדלים אותו ביחס לבית עסק אחר בתחומו.
- שימוש במונחים מקצועיים - רוב בעלי המקצוע מבלים את היום עם קולגות שמכירים את כל הז'רגון המקצועי שלהם בעל פה. כתיבה לאינטרנט, הפונה לצרכן הסופי ולא לקולגה, צריכה להיות נטולת מושגים שהגולש לא מבין. כתיבה שיווקית נכונה צריכה לקרוא את קהל היעד, ולהשתמש רק במילים שמדברות אליו.
איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?
לשם כך אנו נעזרים במקורות המידע העומדים לרשותנו ומבצעים תחקיר.
לעתים מקור המידע העיקרי הוא הלקוח. מאחר שהלקוח עוסק בשגרה בנושא הדורש כתיבה, במוחו אגור ידע רב, שנצבר בשנים של ניסיון מקצועי והדרכות מקצועיות. את הידע נדלה מהלקוח באמצעות ראיון.
במידה שהראיון יניב שרשרת של Buzz words שיישמעו לנו כסינית עתיקה, לא נתבייש ונבקש הסבר על כל מושג, או שנדאג להתעדכן בפירושים בעזרת מקור מידע אחר, כדוגמת האינטרנט, מגזינים מקצועיים, מאמרים שיווקיים אחרים שנכתבו בנושא וכן הלאה.
כלי מילות המפתח
לעתים נדרשת מאיתנו לצורך הכתיבה רק הכוונה של הלקוח באשר למילות המפתח שירצה שיופיעו בטקסט השיווקי, לטובת מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. אם הלקוח מבקש מאיתנו לאתר באופן עצמאי את מילות המפתח הרלוונטיות, אין כמו כלי מילות המפתח של גוגל לצורך העניין.
פעמים רבות איתור מילות המפתח עושה חלק ניכר מן העבודה, כיוון שקופירייטר מקצועי יוכל בקלות רבה ליצוק תוכן בין המילים ליצירת משפטים, שיתחברו באלגנטיות זה לזה לצורך
כתיבת מאמר שיווקי משובח או ל
כתיבת פרופיל חברה לתפארת.